2013. február 8., péntek

Így beszélnek az oroszok / Так говорят русские...

Kedves oroszul tanulók!
Biztosan ti is keresgéltetek már a videomegosztó csatornákon jó orosz hanganyag után. A legtöbb persze  a You Tube-on van. Sokat megnéztem, némelyik tetszett is, de a pálmát számomra azok viszik, amelyeket egy Asteristiko nevű felhasználó töltött fel. Egy nagyon régi, még a szovjet időkből származó, bakelitlemezen megjelent leckesorozatról van szó. Türelem kell hozzá, mert a tempója még azokra a boldog (lassú) békeidőkre jellemző, amikor nem akartak az emberek mindent egyszerre, egy másodperc alatt elsajátítani. A hétköznapi élet témáit veszi elő, és angol magyarázatokkal, párbeszédekben mutatja be. Módszertani szempontból nem teljesen értem, mert elég nehéz eldönteni, kezdőknek vagy haladóknak szól-e. Az előbbieknek néha túl nehezek a szerkezetek, a mondatok, az utóbbiaknak pedig túl egyszerűek a bemutatott kifejezések. A hétköznapi élet fordulatait és a kiejtést lehet rajta gyakorolni.
Ami viszont egyszerűen zseniális, azok a részek között bevillanó képek. Először azt hittem, káprázik a szemem, de aztán már vadásztam őket. Mintha egy múzeumban vagy töriórán járnék: Sztálin-kép, szovjet propaganda plakátok tömege. Számomra okozott egy kis fejtörést, hogy ez komoly-e vagy vicc. Nem árulom el, mire jutottam, de a videók nagyon viccesek.
Ha valaki még nem látta, és érdeklődik a retro dolgok iránt, legalább egyet feltétlenül nézzen meg! Garantáltan jól fog szórakozni.
Íme az első lecke linkje.
Üdvözlettel:
Mirjam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése